Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren viser oss samspillet mellom tolk og lærer for døve høgskolestudenter. Hun beskriver hvordan tolken reflekterer over sitt arbeid, oppfatter problemer og evalurerer mulige løsninger. Hun har valgt en dialogisk tilnærming som bygger på sosiokulturell teori og Bakhtins verker for å analysere og vurdere tegnspråktolkens arbeid. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hensikten med .Skriftserien Klasseromsforskning. er å presentere eksempler på forskning som kan gi en dypere forståelse av ulik undervisningspraksis i klasserommet. Klasseromsforskningen belyser viktige og komplekse prosesser innen utdanningssystemet som ofte er usynlige. Det er derfor viktig at en stadig får ny viten om disse prosessene.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788251918961
EAN 9788251918961
Serie Skriftserien Klasseromsforskning (14)
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket