Tegningen lever!

nye dialogiske perspektiver på tegneundervisning i grunnskolen

av (redaktør).

Akademika 2013 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Hvordan kan vi undervise i tegning i dagens skole? Hvordan kan vi forstå og begrunne tegneundervisning i grunnskolen og i kunst- og kulturskolen? Denne boken er en samling bidrag fra ulike aktører som har tegning som arbeidsredskap, undervisningsfokus og forskningstema. Til sammen har boken som mål å løfte fram praksiser og å utvikle teori som kan besvare disse spørsmålene.
Med utgangspunkt i sosiokulturell teori og det dialogiske aspektet ved tegning, søker bokens forfattere etter begreper som kan brukes for å beskrive, forstå og utvikle tegneundervisningen i klasserommet. Boken er relevant for kunst- og håndverksfaget i grunnskolen, i lærerutdanningene og i kunst- og kulturskolene. Den vil også være aktuell for ansatte i skolefritidsordningen (SFO) og for kunstnere tilknyttet Den kulturelle skolesekken.

Bokdetaljer

Forlag Akademika

Utgivelsesår 2013

Format Heftet

ISBN13 9788232103645

EAN 9788232103645

Språk Bokmål

Sider 140

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket