Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
TIMMS er en internasjonal undersøkelse hvor 4. og 8. klasseelevers ferdigheter i matematikk og naturfag blir målt og sammenlignet med andre land. Denne boken beskriver og analyserer resultatene fra denne undersøkelsen fra 2007, i et internasjonalt og fagdidaktisk perspektiv. Forfatterne er Liv Sissel Grønmo, Torgeir Onstad, Ole Kristian Bergem og Jorun Nyléhn. Har referanser.
Omtale fra forlaget
TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) er en internasjonal undersøkelse med over 60 deltakerland som tar sikte på å måle kunnskaper og ferdigheter i matematikk og naturfag blant elever på 4. og 8. årstrinn. Norge har vært med på denne studien i 1995, 2003 og 2007. Resultatene fra TIMSS 2007 kaster lys over utviklingen gjennom 12 år når det gjelder norske elevers prestasjoner i realfagene, hvordan elevene fordeler seg på ulike kompetansenivåer og på hvilke emneområder de norske elevene presterer relativt godt eller dårlig. De faglige prestasjonene kan holdes opp mot en rekke bakgrunnsvariabler som organisering og metoder i undervisningen, læringsmiljø og hjemmebakgrunn. Denne boka beskriver og analyserer data fra TIMSS 2007. Norske elevers prestasjoner i matematikk og naturfag drøftes i lys av elevprestasjoner i andre land. Det er lagt vekt på å diskutere resultatene i et internasjonalt og fagdidaktisk perspektiv. Forfatterne Liv Sissel Grønmo, Torgeir Onstad, Ole Kristian Bergem og Jorun Nyléhn arbeider som forskere ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling ved Universitetet i Oslo.
Forlag Unipub forlag
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788274773851
EAN 9788274773851
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 292
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket