Teamtrening i praksis

historien om en gruppeprosess

Universitetsforlaget 1996 Innbundet

Organisasjoner, både private og offentlige, vil oppleve situasjoner hvor det kreves endringer. Historien i denne boken er om et lederteam i en bedrift. Men en gruppeprosess av den type som boken gir leseren et innblikk i er like velegnet for team på alle nivåer og på alle typer arbeidsplasser. Det lederteamet som boken omhander, er kommet skjevt ut og må gjennomgå en grundig teamtrening for å snu innbyrdes strid til effektivt samspill. Boken er delvis skrevet i dialogform. Har litteraturliste og definisjoner av en del ord og uttrykk.

Organisasjoner, både private og offentlige, vil oppleve situasjoner hvor det kreves endringer. Historien i denne boka forteller om et lederteam som er kommet aldeles skjevt ut og må gjennom en grundig teamtrening for å snu innbyrdes strid til effektivt samspill. Det er en intens og til dels dramatisk historie som rulles opp. Dialogformen gir en spesiell dimensjon til det faglige innholdet. "Når det gjelder teamtrening, har jeg i flere sammenhenger erfart hva denne metoden kan gjøre med en treg og tung organisasjon - der samarbeidsproblemer er en ekstra belastning", skriver forfatteren.

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 1996