Teaching English in Norway

ideas, schemes and resources

av (forfatter).

Universitetsforlaget 2020 E-bok

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Rikke Pihlstrøm har skrevet en praktisk og god innføring i sentrale temaer i engelsk fagdidaktikk. Boken gir solide faglige perspektiver og teorier på didaktikk, læring og undervisning, og er full av eksempler og tips til undervisningsopplegg. «Teaching English in Norway» is a practical guide for practicing teachers of English and teachers in training. It offers teaching resources for use in your English classroom and presents the underlying principles for the recommended lesson plans and activities. As English teachers, we face new challenges in the classroom every day: How can I organize my teaching so that the students will remember to use the capital «I» when they talk about themselves? What can I do to help my students write a well-structured text? How can I encourage my students to expand their vocabulary? Which reading strategies should I introduce to my students? How can I prepare my students for their exams? «Teaching English in Norway» meets these challenges by presenting lesson plans and activities which will help improve the basic skills of writing, reading, speaking and listening. It is also designed to help expand the students' vocabularies and encourage them to work on their grammar. The book is therefore divided into the following chapters: vocabulary, grammar, writing, reading, speaking and listening. «Teaching English in Norway» also includes a chapter on assessment and a chapter in which numerous teachers contribute their best lesson plans and activities. This last chapter is great for last minute ideas! Each chapter is divided into two parts. In the first research and principles are presented. In the second part of the chapter, you will find lesson plans and activities based on research and principles presented earlier. If you are in a hurry, you can skip the research and go straight to the teaching resources. «The author's style is simple, direct and to the point. She adopts a hands-on approach with a desire to help teachers and student teachers with insight and tools that will help their learners to develop their language skills, expand their vocabulary and work on their grammar.» Ion Drew i Acta Didactica Norge 1/2013

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2020

Format E-bok

ISBN13 9788215049304

EAN 9788215049304

Språk Engelsk

Sider 207

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket