Teacher education research between national identity and global trends

NAFOL year book 2012

av (redaktør), Kari Smith (redaktør), Torill Ryhaug (redaktør), Thorolf Krüger (redaktør) og May Britt Postholm (redaktør).

Akademika 2013 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Some of the main goals that education strives to achieve are certification and socialization. To achieve these goals in the best interest of the individual and society is a demanding challenge for all involved. In what context is the certification going to be used? Into what society are those educated expected to socialize?
Teacher education is at the heart of the discussion as it is responsible for educating teachers whose task it will be to certify and socialize a new generation into a society, the nature of which is, to a large extent, still unknown. The aim of the NAFOL Year Book 2012 is to contribute to research-based knowledge in teacher education.
The anthology consists of contributions from lecturers, invited guest professors, key note speakers, and PhD students in some way connected to the national graduate school for teacher education NAFOL during 2012. The anthology is thought of as an innovation combining the characteristics of a yearbook of a journal and the characteristics of a conference anthology.

Bokdetaljer

Forlag Akademika

Utgivelsesår 2013

Format Heftet

ISBN13 9788232101931

EAN 9788232101931

Språk Engelsk

Sider 350

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket