Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka viser hvordan mangelen på uttrykk kan føre til avmakt og isolasjon. Den beskriver forskjellige psykiske faser i flyktningers tilpasning til eksilet og norske fagpersoners vanskeligheter i forsøket på å hjelpe og forstå. Boka presenterer og konkretiserer en mulig vei ut av avmakten: uttrykkspedagogikken. Metoden bygger på elevenes egen oppfatning av sin livssituasjon og har som mål å ivareta elevenes egenverd og styrke deres stemme gjennom dialog og arbeid med kreative uttrykksformer. Boka henvender seg til fagpersoner som arbeider med flyktninger og analfabeter.
Omtale fra forlaget
Boka viser hvordan mangelen på uttrykk kan føre til avmakt og isolasjon. Den beskriver forskjellige psykiske faser i flyktningers tilpasning til eksilet og norske fagpersoners vanskeligheter i forsøket på å hjelpe og forstå. Boka presenterer og konkretiserer en mulig vei ut av avmakten: uttrykkspedagogikken. Metoden bygger på elevenes egen oppfatning av sin livssituasjon og har som mål å ivareta elevenes egenverd og styrke deres stemme gjennom dialog og arbeid med kreative uttrykksformer. Boka henvender seg til fagpersoner som arbeider med flyktninger og analfabeter.
Forlag Kulturbro forl.
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788291234229
EAN 9788291234229
Serie Kulturbro dialog
Språk Bokmål
Sider 180
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket