Taushet, stillhet og kjærlighet

Hertervig forlag 2009 Heftet

Dette er en bok om økologi og livets mening skrevet for å bryte med tradisjonelle akademiske rammer. Eksemplene brukt i boken er hentet fra møter med urbefolkningsgrupper, fra reiser og naturopplevelser. De illustrerer kunnskap og opplevelser som er viktige for handlingsbåren kunnskap og dypt eksistensielle spørsmål om kjærlighet og det å elske. Har litteraturliste.

Taushet, stillhet og kjærlighet kan kun berøres med ord. Det er dimensjoner av livet som aldri helt kan beskrives. Men denne filosofiske boken vil treffe alle som er opptatt av livets mest eksistensielle spørsmål. Den er en litterær videreføring, oppsummering og videreutvikling av tidligere bøker av samme forfatter. Eksemplene i boken er hentet fra møter med urbefolkningsgrupper, fra reiser og naturopplevelser. "Taushet, stillhet og kjærlighet" kan leses både som en litterær samling essays, og som en dyptpløyende litterær tekst som når lengre inn mot de mest grunnleggende spørsmål enn tradisjonelle akademiske tekster.

Forlag Hertervig forlag

Utgivelsesår 2009