Omtale fra forlaget
Denne boken setter søkelys på grunnleggende problemer som studenter og fagfolk møter i sitt forskningsarbeid. Hvordan få øye på og skape konsistens mellom de store vitenskapsteoretiske spørsmålene og de praktiske metodevalgene? Det fokuseres på hvordan menneskesyn, kunnskapssyn og metodevalg uløselig er knyttet sammen. Boken berører forskning på organisasjoner, forbruk og reklame, men også allmenne problemstillinger i skjæringsfeltet mellom empirisk metode og vitenskapsteori. Boken retter seg mot masterstudenter og stipendiater innenfor det økonomisk-administrative fagområdet, men er også svært aktuell for alle som har et ønske om å bli mer bevisste i sitt arbeid innenfor økonomi, ledelse og markedsføring. Den fyller rommet mellom samfunnsvitenskapelig metodelitteratur og filosofisk vitenskapslitteratur ved å ta utgangspunkt i konkrete økonomiske forskningsutfordringer og følge trådene tilbake til grunnlagsspørsmålene.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788202260453
EAN 9788202260453
Språk Bokmål
Sider 277
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket