Omtale fra forlaget
Boka gir en oppdatert fremstilling av hvordan vi kan forstå begrepet intelligens - et begrep beheftet med mange uklarheter. Forfatterne bygger på egen forskning (vesentlig dansk), og trekker inn internasjonal forskning på talenter og talentutvikling. Forskningen viser at høyt begavede og talentfulle barn trenger andre utfordringer enn sine jevnaldrende. Samtidig representerer mange av disse barna et ikke utnyttet potensial som kan bidra til at "våre elever" blir blant de beste i verden. Ved konkrete beskrivelser av "case" og introduksjon av potensialorientert undervisningsdifferensiering (tilgi begrepet), gir boka inspirasjon til initiativ som kan støtte opp om de høyt begavede barna - og samtidig være til nytte for alle elevene.
Forlag Pedagogisk psykologisk forl.
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788277670928
EAN 9788277670928
Språk Bokmål
Sider 208
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket