Talent i skolen

identifisering, undervisning og utvikling

av (forfatter), Ole Kyed (forfatter), Kirsten Baltzer (forfatter), Kjell Skogen (forfatter) og Aage Osv Aakervik (oversetter).

Pedagogisk psykologisk forl. 2012 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Boka gir en oppdatert fremstilling av hvordan vi kan forstå begrepet intelligens - et begrep beheftet med mange uklarheter. Forfatterne bygger på egen forskning (vesentlig dansk), og trekker inn internasjonal forskning på talenter og talentutvikling. Forskningen viser at høyt begavede og talentfulle barn trenger andre utfordringer enn sine jevnaldrende. Samtidig representerer mange av disse barna et ikke utnyttet potensial som kan bidra til at "våre elever" blir blant de beste i verden. Ved konkrete beskrivelser av "case" og introduksjon av potensialorientert undervisningsdifferensiering (tilgi begrepet), gir boka inspirasjon til initiativ som kan støtte opp om de høyt begavede barna - og samtidig være til nytte for alle elevene.

Bokdetaljer

Forlag Pedagogisk psykologisk forl.

Utgivelsesår 2012

Format Heftet

ISBN13 9788277670928

EAN 9788277670928

Språk Bokmål

Sider 208

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket