Takkebakst

inspirasjon til bakeglede på takke

av (forfatter), Nils-Henrik Henningstad (illustratør) og Jon Hauge (illustratør).

Midtskog gård 2010 Innbundet

Boken beskriver tradisjonell takkebakst, men også hvordan takke kan benyttes i andre sammenhenger. Den viser hvordan takke kan brukes til å bake lefser, flatbrød og tynnkaker, og hvordan den kan brukes i steden for grill. Med register.

Boken Takkebakst gir inspirasjon til å bake på takke. Boken beskriver tradisjonell takkebakst, men også hvordan takke kan benyttes i andre sammenhenger. I tillegg til å bake lefser, flatbrød og tynnkaker, er takke også perfekt som erstatning for grill i festlig lag. Boken gir innføring trinn for trinn og passer like godt for nybegynnere som erfarne takkebakere. Boken er rikt illustrert med vakre bilder og har også menyforslag for hver årstid. En bok for alle som er glad i å bake på takke og er opptatt av gamle baketradisjoner.

Forlag Midtskog gård