T for troløs

av (forfatter) og Heidi Grinde (oversetter).

Tiden 2008 Innbundet

Santa Teresa i California, 1987. Kinsey Millhones nabo, Gus, kommer på sjukehus etter et fall, og da han kommer hjem igjen, ansetter han den profesjonelle pleieren Solana Rojas. Hun viser seg imidlertid å være en sosiopat som har stjålet en annens identitet. Spørsmålet er om Kinsey vil skjønne hva som skjer i tidsnok til at hun kan gripe inn for å redde Gus. Dette er den 20. boka om privatdetektiven Kinsey Millhone.

Sue Graftons mest direkte konfrontasjon med det ondes problem Det har gått tjuefire år siden Sue Grafton introduserte Kinsey Millhone for det lesende publikum. På disse årene har hun gått fra å være bare berømt til å bli et ikon.Som en kontrast til Kinsey Millhones dagligliv introduseres leseren for Solana Rojas, en sosiopat som kan gi hvem som helst frysninger. På sleipeste vis har hun tilranet seg en annens identitet, noe som gir henne mulighet til å jobbe som hjemmehjelp hos en gammel og syk mann. Leseren aner gradvis det forferdelige som vil kunne skje, spenningen ligger i om Kinsey Millhone vil skjønne hva som skjer i tide for å kunne gripe inn.Selv om handlingen finner sted på slutten av åttitallet, tar Sue Grafton opp høyaktuelle temaer som identitetstyveri, misbruk av gamle og hvordan pleieinstitusjoner kan bryte sammen; en skremmende, men altfor virkelig historie.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2008

Serie Kinsey Millhone (20)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt tid 1980-1989