T for Antonia

av (forfatter), Suzy Weibel (forfatter) og Katrine Masvie (oversetter).

Lunde 2010 Innbundet

Antonia er klassens beste i idrett og har inntil nå spilt amerikansk fotball med guttene. Men nå er det en ny regel som sier at hun ikke kan spille på skolelaget fordi hun er jente. Hun nekter å gi seg og prøvespiller på laget utkledd som en gutt. Men planen går ikke så bra, og det ender med at hun må sitte igjen etter skoletid. I gjensittingen møter hun tre andre jenter, og sammen lager de en klubb som de kaller Secret keeper girl.

Toni Diaz er høyere, sterkere og raskere enn de fleste guttene i klassen. Hvorfor i all verden har Gud gjort henne både til klassens beste idrettsutøver og til jente? Det fatter ikke Toni. Nå vil hun prøve å bli med på skolelaget i amerikansk fotball. Men da må hun trosse foreldrene og lure seg forbi skolens forbud mot jenter på laget. Toni kler seg ut som en gutt og stiller til prøvespill. Men stuntet gir henne problemer. Da blir hun heldigvis kjent med klubben Secret Keeper Girl (SKG). I SKG-klubben lærer Toni en sannhet for livet: Vær deg selv! Det er best. Suksesserien Secret Keeper Girl har en egen nettside: www.secretkeepergirl.com Passer for 8-12 år

Forlag Lunde

ISBN13 9788252001013