Syng og lær samfunnsfag

av (forfatter) og Ellinor Berg (illustratør).

Musikkpedagogisk forl. og Norsk noteservice 2009 Spiral

Boka inneholder sanger som kan brukes i undervisningen i samfunnsfag på grunnskolen. Med oppgaver.

I 1993 utga Tom Næss den tverrfaglige sang-og arbeidsboka Syng og Lær. Boka og sangene har blitt til stor glede og nytte for mange barn og voksne i den norske grunnskolen siden utgivelsen. Boka bygget på erfaringer fra pedagogisk og musikkterapeutisk virksomhet gjennom flere tiår. Nå er Syng og Lær er tilbake! Hvert fag vil få sin egen bok med integrerte CD'er til. Syng og lær Samfunnsfag er delt opp i følgende kapitler: Historie, geografi og samfunnskunnskap. Temaene passer godt for 1-5. trinn, men sangene kan også hjelpe barn på høyere klassetrinn til å huske og forstå fagstoff. Ordet samfunn betyr å finne sammen. Skolen er et sted hvor barna skal finne sammen, og i samfunnskunnskapsdelen er det flere Du og Jeg - sanger som handler om respekt og samværs regler. Boka inneholder også sanger om rettferdighet og fred i et mer globalt perspektiv, som egner seg godt til bruk i hele skolens fellesskap.

Forlag Musikkpedagogisk forl. Norsk noteservice

Utgivelsesår 2009