Synderen

av (forfatter) og Pernille Ferøvik Eriksen (illustratør).

Kakapo 2015 Innbundet

"Synderen" er en samling gripende noveller som tar deg med under overflaten på en rekke tabubelagte temaer. Her følger vi mennesker og deres kamp gjennom blant annet dopmisbruk, utroskap, selvmord og psykiske lidelser som depresjon. De vakre tekstene rører ved hele følelsesspekteret, fra hat, sorg, frykt og skyldfølelse til håp og glede.

Ragnhild Yndestad (1997) debuterer her med denne sterke novellesamlingen.

Forlag Kakapo

Utgivelsesår 2015

Dette er ei modig bok, det likar eg. Sterke noveller, dei er det verdt å få med seg. Ungdommelig skrevet. Boka er bygd opp på ein god måte med bildebruk og utdrag. Eg liker dette nye preget den bærer med seg. Mange gode skildringar av mennesker, stader og stemningar. Reint språkeleg vert den litt ujamn syns eg. Historiane er gode og eg les gjerne meir av Ragnhild Yndestad.

Han avbrøt henne med et kyss, leppene deres passet sammen som bitene i et puslespill.

En trapp går skrått ned til fortauet, kantet med et svart rekkverk, et vakkert kunstarbeid der stålet snører seg sammen og kaster en slanges skygge i det gule lyset fra verdens mest ensomme gatelykt.