Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren følger noen sykepleierstudenter gjennom praksisperiodene. Erfaringene deres drøfter hun i lys av kunnskapsteori. Hun viser hvordan et teoretisk fag og et praksisfelt, som en sykehusavdeling, har ulik form for kunnskapsutvikling og -overføring. Leseren får dermed ny innsikt i forholdet mellom teori og praksis i utdanninger. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forfatteren følger noen sykepleierstudenter gjennom praksisperiodene. Hun viser hvordan et teoretisk fag og et praksisfelt, som en sykehusavdeling, har ulik form for kunnskapsutvikling og -overføring. Leseren får dermed ny innsikt i forholdet mellom teori og praksis i utdanninger. Boka har interesse i alle utdanninger der dette forholdet er uavklart. Den gir også viktige premisser for debatten om hvordan den framtidige sykepleierutdanningen skal være. "Forfatterens hovedanliggende er spørsmålet om hvordan praksisopplæringen for sykepleierstudentene egentlig fungerer.... Et viktig bidrag i debatten om hvordan våre studenter skal dyktiggjøres til sitt fremtidige yrke, enten det nå er som sykepleiere, leger, tannleger eller andre profesjoner hvor praksisopplæring er en vesentlig del av utdanningen." Odd Mørkve, Medisinsk avd., Diakonissehjemmets Sykehus Tidsskrift for Den norske Lægeforening
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788200224013
EAN 9788200224013
Serie Pedagogisk forskning
Språk Bokmål
Sider 204
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket