Svart kjemi

kriminalroman

Kolofon 2010 Heftet

Det har vært en brann ved biokjemisk institutt og det viser seg at den var påsatt. Etterforsker Børde blir satt på saken, og oppdager snart at ting er mer komplisert enn han først trodde. De ansatte forsvinner en etter en, og saken blir mer og mer uhyggelig. Børdes assistent, Proffen, får en ledetråd, og drar på et farlig oppdrag. Det han får vite minner ham om noe som hendte i hjembyen hans for over 20 år siden.

Etterforsker Børde får en fillesak, en brann ved biokjemisk institutt. Men han skjønner snart at den er påsatt. Så begynner de ansatte å forsvinne. Børde og hans assistent, Proffen, dras stadig dypere ned i en sak som har uhyggelige dimensjoner. Det foregår noe på høyere hold, og de blir stanset i etterforskningen. Børde tas av saken, og Proffen sitter igjen med ansvaret. Så får han en ledetråd, og drar ut på et livsfarlig oppdrag. Det han nå får vite, minner uhyggelig om noe som hendte i hans hjemby, Surat, for over tjue år siden. En kriminalroman om terrorisme og biologisk krig-føring. En uhyggestemning som gradvis fester grepet om leseren.

Forlag Kolofon

Genre Politi og detektiver Krim