Svalbard impressions

av (illustratør), Maureen Bruce (oversetter), Nathalie Carratié (oversetter), Giulietta Cavallari (oversetter) og Hanne Rascher (oversetter).

Centrum norsk forl. 2007 Innbundet

Boken presenterer den arktiske naturen i bilder, basert på fotografens ekspedisjoner på Svalbard i 2005 og 2006. Her fanges øyeblikk av isbjørner, hvalross og fugler, samt himmel, hav og historiske glimt. Inneholder også en artikkel om klimaperspektivene i Arktis.

For meg blir dette en ny reise inn i den arktiske virkeligheten, slik jeg selv har opplevd den gjennom mine år på Svalbard. (Kjell-Reidar Hovelsrud, Svalbardveteran og fangstmann) Svalbard Impressions presenterer oss for en billedreise så spektakulær, vakker og poetisk som bare den fantastiske arktiske naturen kan la oss få ta del i. Polarlysets magiske stemninger, isbjørnens kraft, hvalrossens undrende blikk, fuglenes stille flukt, hav, himmel og isformasjonenes mystikk, naturens egen poesi og historiske glimt er alle emner i denne reisen. Bill Bruce har bodd i Norge siden 1973 og besøkt Svalbard utallige ganger. Boken bygger på fotografier fra ekspedisjoner i 2005 og 2006. Boken inneholder også en artikkel om klimaperspektivene i Arktis skrevet av Dr. Grete K. Hovelsrud, forskningsleder ved CICERO.

Forlag Centrum norsk forl.

Utgivelsesår 2007

Omtalt sted Svalbard