Sushielskerens kokebok

lettlaget sushi for enhver anledning

av (forfatter), Noboru Murata (illustratør) og Tove Valmot (gjendikter).

Fortellerforl. 2011 Innbundet

Boka inneholder oppskrifter på sushiretter. Med innledende kapittel om redskaper, ingredienser og teknikk. Har register.

Sushielskerens kokebok er motiverende og inspirerende for den som ikke har laget sushifør, og proffene som trodde de hadde prøvd alt, vil få mange overraskelser som stimulerer kreativiteten. Boka er full av illustrasjoner, og oppskriftene blir forklart lettfattelig trinn for trinn. YumiUmemura leder oss med stødig hånd gjennom 85 lettlagde sushioppskrifter, fra klassiske retter med tradisjonelle råvarer til de dagens populære råvarer med laks og avocado. Det siste kapitlet er viet til sushiens popularitet verden over hvor sushi kombineres med andre lands kjøkken. Her blir sushiretter laget med alt fra soltørkede tomater til thailandsk fiskesaus. Eller hva med en sushi-pizza? Uansett om du er proff eller nybegynner vil du glede deg over denne boka!Boka er tilpasset norske forhold og alle råvarer kan skaffes.

Forlag Fortellerforl.

Omtalt sted Japan