Super-Frank er barnevakt

av (forfatter) og Therese G. Eide (tekstforfatter).

Cappelen Damm 2024 E-bok

Møt Super-Frank! Verdens kuleste superhelt!

Eller, ikke så kul da. Og ikke så helteaktig heller. Faktisk går ting som regel på tverke for Super-Frank, som løser veldig små problemer med veldig store virkemidler (litt som å skyte spurv med kanoner). Super-Frank er en ny og lettlest humorserie, full av illustrasjoner og med action fra første side.

I Super-Frank er barnevakt skal Frank være barnevakt for lillebroren Max. Alt går tilsynelatende på skinner, helt til Frank begynner å se for seg alle farer som truer lillebror. For eksempel kjøttetende planter, mordroboter, ninjaer eller legoklosser. Dette er en sak for Super-Frank! I sitt ivrige forsøk på å sikre huset klarer han å låse seg ute av leiligheten, sprenge kjøkkenet og sende lillebror havveis ut i stratosfæren med en oppblåsbar drakt. Heldigvis klarer han å rydde opp før mamma og pappa kommer tilbake. Eller, nesten i alle fall.

Mats Eldøen er skuespiller, improvisatør og teatersjef på Det Andre Teatret. Han er kjent fra blant annet Tellekorpset og Lesekorpset på NRK Super og har medvirket i en rekke filmer, både for voksne og barn.

Therese G. Eide er tegneserieskaper og illustratør, kjent for blant annet stripeserien Intet nytt fra hjemmefronten.

Utgivelsesår 2024

ISBN13 9788202799885