Sunlight And Sungazing

The Healing Power Of The Sun Ancient Knowledge For Modern Times

2021 Heftet

Utgivelsesår 2021

Dette er en type bok jeg har lett lenge etter med tanke på soling og dens helsebringende aspekter, for veldig få tar for seg helsegevinstene ved å få med seg soloppgangene og solnedgangene. Dette gjør bl.a. at den biologisk klokken i kroppen vår holdes synkronisert, noe som er veldig viktig for helsen vår. Når det er sagt så innholder boken også annen relevant og viktig helseinformasjon om solen og de forskjellige lysspektrene.

De mer negative sidene ved boken er den amatørmessige skrivemåten. Jeg har på langt nær aldri lest en bok med så mange skrivefeil, gramatikkfeil, formuleringsfeil med mer. Man skulle tro at boken var et dårlig eksemplar av en kladd på dette området. Det ser heller ikke ut som noen har korrekturlest boken før den ble utgitt. Forfatteren ser heller ikke ut til å ha vesentlig utdannelse innenfor feltet han skriver om, og dermed synes jeg kildehenvisninger er ytterst viktig å ha med seg i en bok, noe denne mangler, bortsett fra de gangene han henviser til personer og bøker, som Gerald Pollacks "4th Phase of Water" og noen andre forfattere og bøker, deriblant biohacker eksperten og nevrokirurgen Jack Kruse. Det neste som får meg til å rynke på panna er at boken innholder litt, ikke mye heldigvis, new-age stoff, samt at forfatteren er en forsvarer av LSD bruk. Forfatteren driver også interessant nok med urindrikking og mener at det er utrolig sunt. Jeg har ikke satt meg inn i det, så kan ikke uttale meg om det, men det jeg har vært borti er at LSD bruk merkelig nok kan føre til det. Om urindrikking er sunt eller usunt sett bort ifra LSD sammenhengen, vet jeg ikke. De siste sidene av boken er også helt unødvendige.
Det er synd at disse områdene svekker boken noe for min del, selvom mye av innholdet er bra og relevant, for jeg har lest mye om de samme tingene andre steder bare ikke så ofte i bokform. Men jeg lærte også noe nytt og nyttig. Alt i alt en helt grei bok, der temaet boken løfter opp gjør at jeg liker boken litt mer enn jeg hadde gjort ellers.