Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken tar for seg hvordan og hvorfor vi gjør studieringer. Den handler om hvordan vi kan planlegge, starte, organisere, lede, gjennomføre og evaluere læringsmetoden studiering. Den belyser hva studiering er og hvorfor den kan være et godt pedagogisk redskap i voksenlæringen, spesielt når læring er kjedet sammen med selvutvikling, frigjøring, demokrati og likestilling. Boken drøfter studieringens funksjon i et historisk perspektiv og meisler ut muligheter for studieringen i framtiden. Målet er å påvise og argumentere for at studieringen kan ha en viktig funksjon som en "tredje" arena for livslang læring, en alternativ og supplerende læringsarena til skoleverket og arbeidslivet. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken tar for seg hvordan og hvorfor vi gjør studieringer. Den handler om hvordan vi kan planlegge, starte, organisere, lede, gjennomføre og evaluere læringsmetoden studiering. Den belyser hva studiering er og hvorfor den kan være et godt pedagogisk redskap i voksenlæringen, spesielt når læring er kjedet sammen med selvutvikling, frigjøring, demokrati og likestilling. Boken drøfter studieringens funksjon i et historisk perspektiv og meisler ut muligheter for studieringen i framtiden. Målet er å påvise og argumentere for at studieringen kan ha en viktig funksjon som en "tredje" arena for livslang læring, en alternativ og supplerende læringsarena til skoleverket og arbeidslivet. Med litteraturliste.
Forlag Abstrakt
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788279352068
EAN 9788279352068
Språk Bokmål
Sider 134
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket