Student i dag - førskolelærer i morgen

kvalifisering til førskolelæreryrket

av (forfatter), Marit Granholt (forfatter), Kristin Holte Haug (forfatter) og Marit Spurkland (forfatter).

Fagbokforlaget 2011 Heftet

Temaet i denne boken er kvalifisering til førskolelæreryrket. Forfatterne ser på kompetanseutvikling som en stadig pågående prosess, og er opptatt av at utdanning og profesjon må ses i sammenheng. Med litteraturliste og stikkordregister.

I denne boken retter forfatterne oppmerksomheten mot kvalifisering til førskolelæreryrket. De ser på kompetanseutvikling som en stadig pågående prosess. Forfatterne er opptatt av at førskolelærerutdanningen skal være praksisnær og profesjonsrelatert, og at utdanning og profesjon må ses i sammenheng. Mange års erfaring fra førskolelærerutdanningen har ført forfatterne på sporet av arbeidsmåter som kan bidra til å bygge bro mellom teori og praksis mellom utdanning og barnehage. Målgruppen er førskolelærerstudenter og førskolelærere. Boken egner seg også som inspirasjonskilde og idébank for førskolelærerutdanningen. Marit Spurkland er førstelektor i norsk, Marit Granholt og Anne Furu er høgskolelektorer i pedagogikk og Kristin Holte Haug er førstelektor i pedagogikk, alle ved Høgskolen i Oslo.

Forlag Fagbokforlaget