Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Temaet i denne boken er kvalifisering til førskolelæreryrket. Forfatterne ser på kompetanseutvikling som en stadig pågående prosess, og er opptatt av at utdanning og profesjon må ses i sammenheng. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
I denne boken retter forfatterne oppmerksomheten mot kvalifisering til førskolelæreryrket. De ser på kompetanseutvikling som en stadig pågående prosess. Forfatterne er opptatt av at førskolelærerutdanningen skal være praksisnær og profesjonsrelatert, og at utdanning og profesjon må ses i sammenheng. Mange års erfaring fra førskolelærerutdanningen har ført forfatterne på sporet av arbeidsmåter som kan bidra til å bygge bro mellom teori og praksis mellom utdanning og barnehage. Målgruppen er førskolelærerstudenter og førskolelærere. Boken egner seg også som inspirasjonskilde og idébank for førskolelærerutdanningen. Marit Spurkland er førstelektor i norsk, Marit Granholt og Anne Furu er høgskolelektorer i pedagogikk og Kristin Holte Haug er førstelektor i pedagogikk, alle ved Høgskolen i Oslo.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788245009064
EAN 9788245009064
Språk Bokmål
Sider 195
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket