Student

håndbok i målrettet læring

av (forfatter), Jon Atle Dahle (illustratør) og Mari Nygård (oversetter).

Tapir akademisk forlag 2005 Heftet

Boka inneholder tips om tidsstyring i forhold til ulike oppgaver. Du kan også lære om samarbeidsferdigheter, kritisk og analytisk tenkning, hukommelse og repetisjonsteknikker, eksamensstrategier, karriereplanlegging og jobbsøking. Har register og litteraturliste.

Student er til stor hjelp hvis du synes det er en utfordring å: - styre tiden din selv - lære noe av forelesninger, seminarer og kollokviegrupper - skrive oppgaver - finne fram til relevant informasjon i faglitteratur og ulike undersøkelser Her kan du lære om samarbeidsferdigheter, kritisk og analytisk tenkning, hukommelse og repetisjonsteknikker, eksamensstrategier, karriereplanlegging og jobbsøking. Student er lett å finne fram i. Du finner skjemaer for egensjekking, tips om tidstyring i forhold til ulike oppgaver og mengder av praktiske råd. Håndboken bygger på reelle erfaringer og problemer som dagens studenter står overfor. Den kan benyttes enten som et oppslagsverk ved behov, eller den kan leses del for del i løpet av studiet. Boken kan være en god veiviser for deg gjennom studietilværelsen dersom du: - kommer rett fra videregående skole og inn i en høyere utdanning - vender tilbake til studiene som voksen - begynner å studere i Norge for første gang Stella Cottrell er Inspector ved The Adult Learning Inspectorate. Tidligere var hun direktør ved Lifelong Learning ved University of Luton, og hun har gjennom mange år spesialisert seg innenfor studieferdigheter, dysleksi og læringsutvikling ved University of East-London. Cottrell har tidligere utgitt boken Skills for Success. The Study Skills Handbook var en stor suksess da den kom ut første gang i Storbritannia i 1999, og den har i lang tid ligget øverst på salgslistene. Boken mottok strålende kritikker og har solgt 100 000 eksemplarer.

Forlag Tapir akademisk forlag

Utgivelsesår 2005