Stryk meg over håret

Commentum Forlag AS 2012 Innbundet

Forlag Commentum Forlag AS

Språk Norsk

Boken har en varhet, ømhet og nærhet som jeg aldri har kjent på i lignende bøker. Bokens tematikk er aktuell. Spiseforstyrrelser er vår tids store livsstilssykdom, og forfatteren beskriver et liv med bulimi på en ekte og nær måte.

Når tunge temaer som dette er tematikk er det befriende at bokens miljø er lagt til romantiske, vakre og nydelige Provence. Det gjør boken til en "kosebok". En bok du kan drømme deg bort i. En bok som gir deg både ettertanke og reiselyst på en og samme tid.

Det er et vemod og en nostalgi som tusler gjennom boka, og som gjør den så nær og ekte. Tilbakeblikkene til en barndom vi alle kan kjenne oss igjen i er så treffende at du formelig både kan føle, lukte og kjenne barndommens minner.

Jeg er selvsagt inhabil ettersom jeg er forfatterens korrekturleser og ektemann, men denne boken tror jeg trygt dere kan glede dere til.