Strilesoga. Bd. 5

Nord- og Midhordland gjennom tidene

frå 1814 til i dag

Eide forlag 2001 Innbundet

Boka handlar om Strilelandet frå 1914 fram til i dag. Ei særeiga livsform gjekk i oppløysing på Strilelandet på 1900-tallet. Det var ikkje lenger grunnlag for å kombinera jordbruk, fiske og industri i ein hushaldsøkonomi. Strilane forlét ikkje jorda og fiskebåten, men stadig fleire skapte seg nye yrke, m.a. innan olje- og gassindustri og havbruk. Grensene mellom by og land vart meir og meir flytande etter kvart som kjøpesentra og byggjefelt skaut opp, og ved inngangen til det 21. århundret var det ikkje lenger nokon som kalte Strilelandet eit "grått rike". Strilenamnet endra innhold og blei eit meir positivt omgrep mot slutten av 1970-tallet, og samstundes var det ein aukande interesse for å ta vare på den eldre strilekulturen som heldt på å koma bort i den rivande utviklinga. Har notar, liste over illustrasjonar, litteraturliste og register.

Forlag Eide forlag

Utgivelsesår 2001