Strikk din egen julegenser

24 flotte plagg til høytiden

av (forfatter), Sara Johannessen (foto) og Østre Aker husflidslag (utgiver).

Font 2017 Innbundet

De glorete og humoristiske julegenserne har blitt en selvsagt del av julefeiringen, og tiden er moden for å fornorske tradisjonen. Og for å gjøre det selv! I denne boken finner du oppskrifter til 24 flotte strikkeplagg til hele familien! I Strikk din egen julegenser har den erfarne strikkedesigneren Siv Dyvik utarbeidet mønstre til 24 flotte juleplagg i samarbeid med Østre Aker Husflidslag. Boken er gjennomillustrert med Sara Johannessens stemningsfulle fotografier. Glorete og høytidsdekorerte ullgensere har lenge vært et humoristisk innslag i britiske og amerikanske juletradisjoner. Hvem husker ikke Mr. Darcys ikoniske julegenser med reinsdyret Rudolf fra filmen"Bridget Jones dagbok" fra 2001. Disse morsomme høytidsplaggene har også nådd Norge, og vi ser dem både til hverdag og fest når desember banker på døren. Den som vil skaffe seg en julegenser finner lett masseproduserte og «engelskspråklige» plagg, men hvor er genserne som forteller de norske historiene? Tiden er inne for å fornorske tradisjonen. Og for å gjøre det selv. Her får du den første norske julegenserstrikkeboken! Strikkemønstrene strekker seg fra de stemningsskapende og kjente norske julemotivene til det mer «outrerte» og tøysete. Her finner du oppskrifter i ulike vanskelighetsgrader og plagg som passer for både mann og kvinne, for liten og stor - til og med for hunden. Visste du forresten at den tredje fredagen i desember er den offisielle julegenserdagen?

Forlag Font

Utgivelsesår 2017