Stridens dag

av (forfatter) og Tomas Øvergaard (oversetter).

Hermon 2014 Heftet

Dette er en intens skildring av gjengen med krigere som sluttet lag med kong David da han var trengt opp i et hjørne, og kjempet sammen med ham mens han gjorde krav på tronen han var forutbestemt til å bestige.

I det gamle Israel, ved krysningspunktet for de store karavaneveiene, har en mann ved navn Benaja, i et forsøk på å glemme sin besværlige fortid, sluttet lag med en bande soldater ledet av en krigsherre ved navn David. Den brokete hæren består av en rekke misfornøyde, fryktløse menn. Noen er lojale mot David. Andre er bare med ham på grunn av håp om å få del i krigsbyttet.

Hebreernes land har aldri vært i en mer fortvilet situasjon - og mer i behov av en befrier, enn da den hensynsløse og gale kong Saul marsjerte av sted i et håpløst felttog mot filisterne. Enten de beveger seg i snødekte fjell eller på grufulle slagmarker, alltid alene og alltid i mindretall, må Benaja og de andre leiesoldatene han omgir seg med, gjøre bruk av alle sine ferdigheter for å overleve ...

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788230212073

EAN 9788230212073

Serie Kong Davids krigere (1)

Genre Religiøs litteratur

Omtalt tid Oldtiden