Stress med måte!

en video om stress og stressmestring

av (forfatter) og Erland Eriksson (forfatter).

Gyldendal 2000 Video

Undervisningsvideo i to deler beregnet på ungdom. Den tar utgangspunkt i ungdommens hverdag og behandler aktuelle spørsmål om stress og stressmestring. Den første delen forklarer hva stress er, hvordan stress påvirker oss fysiologisk og hva som er de vanligste årsakene til stress blant ungdom. Den andre delen handler om hva man kan gjøre for å mestre stress. Her finner vi også eksempler på metoder og teknikker man kan benytte for å takle stressproblemer. En omfattende pedagogisk veiledning følger med videoen. Den inneholder forslag til praktiske øvelser og diskusjonsspørsmål, ideer til undervisningsopplegg og kopieringsoriginaler.

Kroppsøving for videregående skole, alle studieretninger. Stress med måte er en undervisningsvideo i to deler beregnet på ungdom. Den tar utgangspunkt i ungdommens hverdag og behandler aktuelle spørsmål om stress og stressmestring. Den første delen forklarer hva stress er, hvordan stress påvirker oss fysiologisk og hva som er de vanligste årsakene til stress blant ungdom. Den andre delen handler om hva man kan gjøre for å mestre stress. Her finner du eksempler på metoder og teknikker du kan benytte for å takle stressproblemer. En omfattende pedagogisk veiledning til praktiske øvelser følger med videoen. Denne inneholder forslag til praktiske øvelser og diskusjonsspørsmål, ideer til undervisningsopplegg og kopieringsoriginaler.

Utgivelsesår 2000

Format Video