Omtale fra forlaget
Boka vil foreligge i ny utgave 1. juni 2020.
Barnehagepersonalets kompetanse er en av de viktigste faktorene for å utvikle et barnehagetilbud med god kvalitet. Samtidig blir det ofte rapportert om at det er vanskelig å få til en målrettet kompetanseutvikling i barnehagene. De senere årene har norsk barnehagesektor gjennomgått store endringer, og det har vært en en politisk målsetting å sikre at alle barn får et likeverdig barnehagetilbud av høy kvalitet. Et viktig virkemiddel for å nå dette målet er kontinuerlig kompetanseutvikling.
Denne boka viser hvordan det kan arbeides med strategisk kompetanseutvikling i barnehagen, og den er et nyttig redskap for barnehagelærerstudenter og personale i barnehagene. Forfatteren tar for seg sentrale tema som rekruttering, kartlegging av behov for kompetanseutvikling og ulike metoder for utvikling av kompetanse i barnehagen. Dette blir gjennomgående drøftet opp mot hvordan kompetanseutvikling er med på å sikre et godt barnehagetilbud. Boka gir en rekke praktiske tips for hvordan en kan drive kompetanseutvikling. Innholdet i boka baserer seg på forfatterens forskning på behov for kompetanseutvikling i barnehagene i Norge, og andre sentrale forskningsresultater fra barnehagesektoren.
Målgruppen for boka er styrere og ledere i barnehagen og studenter på bachelor- og masternivå. Den er også aktuell for forskere og undervisere i sektoren og inspirerer til mer forskning på området.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788202406301
EAN 9788202406301
Språk Bokmål
Sider 215
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket