Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka drøfter hvordan systematiske strategiske analyser kan gjennomføres i praksis i en bedrift, og hvordan resultatene fra analysene kan anvendes som grunnlag for utvikling av forretningsstrategier for økt konkurranseevne. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Omtale fra forlaget
Praktisk strategisk analyse er en omfattende prosess, som forutsetter god teoretisk forståelse, innhenting av store mengder relevant informasjon om bedriftens eksterne og interne forhold og evne til relativt abstrakt og objektiv evaluering av slik informasjon.
Flere og flere bedrifter forsøker å utføre slike analyser på egen hånd, men forsøkene mislykkes dessverre ofte på grunn av manglende praktiske retningslinjer for gjennomføring av strategiske analyser, eller fordi seriøse analyser erstattes med løsrevne ideer og intuitive oppfatninger og meninger om bedriftens relasjoner til omgivelsene og til seg selv.
Boken drøfter nærmere hvordan systematiske strategiske analyser kan anvendes som grunnlag for utvikling av forretningsstrategier for økt konkurranseevne.
Boken er en håndbok i praktisk strategisk analyse. Den gir det nødvendige datamessige grunnlag for praktisk strategiutvikling, men analysen gir ikke svar på hvilke strategiske valg bedriften bør ha.
Torger Reve er administrerende direktør ved Stiftelsen for samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og professor ved Norges Handelshøyskole. Per R. Stokke er spesialrådgiver i Statoils konsernstab for konsernstrategiutvikling.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 1996
Format Heftet
ISBN13 9788276741582
EAN 9788276741582
Språk Bokmål
Sider 203
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket