Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir en innføring i strategifaget og den historiske utviklingen innenfor strategiområdet. Egner seg for ledere som ønsker en faglig oppdatering og studenter som ønsker en grunnleggende innføring i strategifaget. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Strategi er viktig for enhver virksomhet, enten man driver kommersielt eller ikke. Denne boken gir en grunnleggende forståelse for strategifaget både på teoretisk og praktisk nivå. Den gir et rammeverk for å utvikle virksomhetens strategi og viser flere måter å angripe strategiarbeidet i organisasjoner på.
Boken tar utgangspunkt i at virksomhetenes omgivelser er i konstant endring, og viser at strategi er et dynamisk fag. Utover å vise strategifagets generelle elementer fokuserer boken derfor også på dynamisk strategi, entreprenørisk strategiarbeid og strategi for bedrifter som opererer i digitale markeder. Forfatterne behandler også grundig det ressursbaserte synet på virksomheten. Tjenesteytende virksomheter, SMB og ikke-kommersielle organisasjoner er også behandlet.
Boken retter seg til ledere som ønsker en faglig oppdatering, og til studenter som skal ha en grunnleggende introduksjon i strategifaget.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788245003017
EAN 9788245003017
Språk Bokmål
Sider 371
Utgave 4
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket