Storytelling

markedsføring i opplevelsesindustrien

av (forfatter), Erik Nissen Johansen (forfatter) og Ane Sjøbu (oversetter).

Fagbokforlaget 2008 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

I denne boken beskrives flere oppdrag utført av markedsføring- og arkitektbyrået Stylt gjennom flere år. Forfatterne viser hvordan storytelling kan være et virksomt markedsføringsverktøy, med fokus på hoteller, restauranter og reisemål. Fremgangsmåten som beskrives kan imidlertid også brukes i andre bransjer. Har referanser.

Omtale fra forlaget

Storytelling har de senere år vært et hett tema. Men hva er det egentlig - gammelt nytt, døgnflue eller et viktig strategisk verktøy som er kommet for å bli? Og ikke minst, hvordan kan det brukes bevisst i arbeidet? Denne boka gjør rede for begrepet og gir eksempler på hvordan storytelling kan brukes som markedsføringsverktøy. Teori kombineres med praksis, og vi får presentert mange godt dokumenterte casestudier. Boka handler først og fremst om markedsføring av hoteller, restauranter og destinasjoner, men fremgangsmåten kan i høyeste grad brukes også i helt andre bransjer. Ved hjelp av storytelling kan man skape et helhetsbilde av bedriftens konsept, fylle varemerket med liv og skape en opplevelse for kundene. Det er et konkurransemiddel som beveger seg inn på nye områder som tidligere former for markedsføring har latt stå ganske urørt. Kundenes fantasi stimuleres, og slik legges grunnlaget for effektiv markedsføring via jungeltelegrafen. Boka er rettet mot bedriftsledere, markedsførere og kursholdere i servicenæringen og mot studier i markedsføring, reiseliv og opplevelser ved høyskoler og universiteter. Lena Mossberg er professor ved Handelshøyskolen BI og er akademikeren som sørger for den teoretiske tyngden. Hennes bok Å skape opplevelser - fra OK til WOW! ble årets markedsføringsbok i Sverige 2004. Den er utgitt på norsk i 2007. Erik Nissen Johansen, Creative Director hos Stylt Trampoli AB, står for den praktiske erfaringen. I femten år har han ledet foretaket som har fornyet opplevelsesindustrien og spesialisert seg på å skape vellykkede og sagnomsuste hotell- og restaurantkonsepter.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2008

Format Heftet

ISBN13 9788245006520

EAN 9788245006520

Språk Bokmål

Sider 186

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket