Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken viser hvordan storyline-metodikken kan gjennomføres i forhold til L-97, og drøfter hvordan ulike fag kan innlemmes i storyline-temaer. Metoden er en tverrfaglig undervisningsform som har røtter i Skottland og Danmark, og fokuserer på en aktiv elevrolle, kreativitet, styrking av den estetiske dimensjonen og effektive læringsprosesser i skole og barnehage. Boken behandler storyline-metodens idegrunnlag og gir praktiske eksempler på fagdidaktiske tilnærminger. For studenter i almennlærer- og førskolelærerutdanningen og lærere. Har litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Boken viser hvordan storyline-metodikken kan gjennomføres i forhold til L-97, og drøfter hvordan ulike fag kan innlemmes i storyline-temaer. Metoden er en tverrfaglig undervisningsform som har røtter i Skottland og Danmark, og fokuserer på en aktiv elevrolle, kreativitet, styrking av den estetiske dimensjonen og effektive læringsprosesser i skole og barnehage. Boken behandler storyline-metodens idegrunnlag og gir praktiske eksempler på fagdidaktiske tilnærminger. For studenter i almennlærer- og førskolelærerutdanningen og lærere. Har litteraturlister.
Forlag Tano Aschehoug
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788251838900
EAN 9788251838900
Språk Bokmål
Sider 261
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket