Stil til selskapsbruk

Gyldendal 2000 Innbundet

Boken tar for seg de viktigste spilleregler man møter i selskapslivet og ved bordet. Forfatteren tar for seg invitasjoner, borddekking, taler, mat, dans og ser spesielt på høytidelige anledninger som bryllup, barnedåper og begravelser.

De viktigste spilleregler i selskapslivet og ved bordet. Tabbene man kan gjøre, er uhyre mange. Hva må man når man har fått en innbydelse? . Svare! S.U. nederst på kortet betyr ikke Statens Utstyrskontroll, det betyr svar utbedes. Står det ANTREKK på innbydelsen, betyr det ikke bare at du bør ha klær på når du kommer. Det dreier seg om hva slags klær. Noen tror dessuten at ANTREKK i seg selv betyr «kom pent kledt». Det er feil. Til gjengjeld er det helt greit å komme i mørk dress når det står ANTREKK: Smoking. Kjersti Scheen holder høy hummergaffelføring kvelden igjennom. I denne boken tar hun for seg de viktigste spilleregler i selskapslivet og ved bordet. Utfordringene er mange, både for vertskap og gjester, tabbene man kan gjøre, er flere. Regler for god etikette er ofte innhyllet i mørkt alvor, Kjersti Scheen letter på sløret og slipper latteren og lyset til.

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788205267817