Stell pent med mannen

av (forfatter) og Nanna Baldersheim (medforfatter).

Juritzen forlag 2009 Innbundet

I følge forfatteren er det viktig å stelle pent med mannen. Menn er nemlig en utdøende rase som ikke vet hvordan de skal te seg i den nye verdenen hvor kvinnene dominerer, og er derfor nødt til å bli tatt vare på. Tonen i boken er ironisk, samtidig som kjærlig og øm omtanke er et viktig tema.

Mannen er i krise, her er redningen! Mannen, sier Ingeborg og får roser i kinnene, - mannen må vi stelle pent med. Menn er en utdøende rase og vet ikke hvordan de skal te seg i den nye verdenen. Vi kvinner må ta vare på dem, dyrke dem. Etter "Gretten, gammel kjerring" og "Den siste hustru" er det kjærlig omtanke for mannen som er tema for Ingeborg Moræus Hanssens nye bok. Men ironien er like sterk og morsom. En bok for menn, og for de som har menn.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2009