Omtale fra forlaget
"Likte du Factfulness og Opplysning nå, vil du elske denne".
I en tid der endring og usikkerhet er den nye normalen, viser Start med megatrender deg hvordan du kan utnytte megatrender når du planlegger fremover.
Trendanalytiker Tom Solstad viser deg hvorfor det aldri har vært viktigere å heve blikket og forstå de trendene som påvirker stater, bedrifter og individer. Bli kjent med hva som skjer når trender i næringsliv, teknologi, befolkning, miljø, nasjoner, politikk og handel skaper forstyrrende globale endringer, inkludert:
1. Hvordan verdens økonomiske tyngde flyttes mot Kina og skaper en ny global maktkamp.
2. Hvordan 3D-printere og automatisering flytter industriarbeidsplasser tilbake til i-land.
3. Hvordan befolkningspyramiden snus opp ned og kvalifisert arbeidskraft blir mangelvare.
4. Hvordan 600 megabyer vil stå for 95 prosent av verdens produksjon.
5. Hvordan ny teknologi gjør at vinneren tar alt og ulikhetene øker.
6. Hvordan Covid-19 vil forsterke megatrendene, også fremtidig globalisering.
Start med megatrender er boken deg som ønsker å lage planer basert på fakta, og ikke gjetning.
Forlag Zukunft forlag
Utgivelsesår 2020
Format Innbundet
ISBN13 9788269080728
EAN 9788269080728
Språk Bokmål
Sider 288
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
«Mens vi hele tiden blir målt på kortsiktige resultater,
glemmer vi ofte at det er de store langsiktige trendene
som betyr om vi overhodet overlever som bedrift. Det er
vanskelig å heve blikket og tenke langsiktig, men det har
antakelig aldri vært viktigere. Vi må forstå omverdenen
og fremtiden, og hvor fort ting endrer seg. Start med
megatrender viser på en fantastisk lettfattelig måte hvordan
dette kan gjøres. Spennende og givende lesning fra perm til
perm.»
Trond Moe, administrerende direktør i Nordic Environment
Finance Corporation.
«Start med megatrender leverer på god oppbygging, mange
relevante og beskrivende eksempler og ikke minst inn-
fletting av tall og statistikk som underbygger de ulike
megatrendene og gjør den nesten til et oppslagsverk.
Boken har blitt et refleksjonsgrunnlag i strategiske
diskusjoner rundt markedsposisjonering, rekruttering og
teknologiutvikling. Jeg kommer til å lese i den igjen.»
Hilde Gilen, Chief Financial Officer i StrongPoint ASA.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket