Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Språksprellaktivitetene i denne boken bør gjennomføres parallelt med at leseopplæringen tar til for å fremme barns språkutvikling. Aktivitetene gir et godt grunnlag for å starte leseopplæringen og bidrar til å forebygge lese- og skrivevansker. Sentrale elementer i språkleken er knyttet til oppøving av fonologisk bevissthet og morfembevissthet. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Denne boka viser hvordan teori om skriftspråkstimulering og grunnleggende leseopplæring kan omsettes til praksis i arbeidet med barn! I denne boka presenterer forfatterne det faglige grunnlaget for Språksprell. Boka gir leserne god innsikt i alle sider ved de metodiske språklekene, samt gode forutsetninger for å forstå og bruke metodene i sitt arbeid. Språksprell er allerede tatt i bruk i et stort antall barnehager, og erfaringene viser at både barn og voksne synes lekene er morsomme og inspirerende. Formålet er å fremme barns språkutvikling, å forebygge lese- og skrivevansker, og lekene gir dermed barna et godt grunnlag for å starte leseopplæringen. Forfatterne har nå videreutviklet Språksprell til bruk i skolen, og Språksprell i barnehagen og skolen viser hvordan språkleken kan nyttes som ledd i leseopplæringen.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788205346062
EAN 9788205346062
Språk Bokmål
Sider 113
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket