Omtale fra forlaget
Gjennom lek og utforskende samtaler kommuniserer barn med andre, de lærer ord og begreper, og det meste av grammatikken er ferdig utviklet når barna begynner på skolen. Forfatterne belyser de eldste barnehagebarnas språkmiljø, både i et her-og-nå-perspektiv og med henblikk på barns overgang til skolen. Boka er forskningsbasert og tematiserer blant annet: - hvordan personalet kan skape et inkluderende og kreativt språkmiljø det siste året i barnehagen- hva 5- og 6-åringene innehar av språklig kompetanse - hvordan personalet i barnehagen kan støtte de eldste barnas andrespråkutvikling- hvordan kartlegging kan forstås som en del av barnehagens språkarbeid- hvordan de eldste barnehagebarnas lek, estetiske opplevelser og tekstlige uttrykk er vesentlig for deres danningRedaktørene, Cecilie Dyrkorn Fodstad og Ingvild Alfheim, har skrevet boka sammen med Christine B. Østbø Munch og Marit Semundseth.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2018
Format Heftet
ISBN13 9788215028606
EAN 9788215028606
Språk Bokmål
Sider 217
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket