Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Serien Språklære behandler grunnleggende begreper innenfor grammatikken og setninglære som hører naturlig inn i barneskolen. Serien skal gi elevene enn større forståelse for hvordan språket er bygd opp, og hjelpe dem til å se grammatikalske former og rettskriving. Boka skal også gi elevene støtte i fremmedspråkundervisningen. Hvert oppslag i boka inneholder et spesielt tema innenfor feltet språklære. Mange av temaene kommer igjen flere ganger, men i utvidet form. På hvert oppslag får barna varierte oppgaver og boka avsluttes med oppsummering og repetisjonsoppgaver.
Omtale fra forlaget
I språklære 4 er følgende temaer sentrale:
Alfabetisering: Eleven lærer å alfabetisere etter første og andre bokstav.
Synonymer og antonymer: Elevene lærer å kjenne igjen og å finne ord som betyr nesten det samme eller det motsatte.
Ordklassene substantiv, verb og adjektiv: Elevene blir kjent med de tre ordklassene i ulike former. De lærer seg å finne oppslagsformen av ordene, det er den formen de møter i ordbøkene. I arbeidet med substantiv lærer barna å skille mellom egennavn og fellesnavn, og de lærer de grunnleggende reglene for bruk av stor bokstav.
Skilletegn: Elevene lærer seg å bruke punktum, utropstegn og spørsmålstegn. De lærer også enkel bruk av komma. Under dette temaet arbeides det også med setningslære og med riktig bruk av stor bokstav.
Forlag Gan forlag
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788249206001
EAN 9788249206001
Språk Bokmål
Sider 39
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket