Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Leseopplæring er en av skolens viktigste og mest krevende oppgaver. Denne boken foreslår at skolene bør ha en språk- og leseveileder som har ansvar for å utvikle, planlegge og koordinere skolens leseopplæring. Noen temaer som tas opp er: Leseplanlegging og kartlegging, lesing i alle fag, ordforråd, begrepsforståelse og leseforståelse, tospråklige elever, staving og skriftspråk. Kan brukes som en håndbok for alle i skolevesenet. Har litteraturliste og stikkordsliste.
Omtale fra forlaget
Denne boken gir innsikt i teori, forskning og erfaring som språk- og leseveiledningsfeltet bygger på. Boken har også mange nyttige ideer og praktiske opplegg til inspirasjon for alle som arbeider med leseopplæring. Den kan med fordel brukes som en håndbok, ikke bare for en språk- og leseveileder, men også for skoleeiere, skoleledelse, lærere, spesiallærere og PPT.
Temaer i boken er blant annet:
Leseplanlegging og kartlegging
Lesing i alle fag
Ordforråd, begrepsforståelse og leseforståelse
Lovverk og skoleleders rolle
Samarbeid med foreldre og SFO
Digitale lære- og hjelpemidler
Spesialundervisning og tilpasset leseopplæring
Språk- og matematikkvansker
Tospråklige elever
Staving og skriftspråk
Lesekurs og storylineopplegg
Forfattergruppen består av dyktige norske og danske fagfolk med spisskompetanse på hver sine felt og med en felles helhetsforståelse.
Forlag Cappelen akademisk
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788202283476
EAN 9788202283476
Språk Bokmål
Sider 429
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket