Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka viser gjennom forskningsresultater og praktiske eksempler hvordan bruk av grunnleggende ferdigheter kan være nyttig for å sikre god læring i naturfag. Boka gir også hjelp til å tolke kompetansemålene i Kunnskapsløftet og inneholder eksempler som er knyttet til underevisning i naturfag fra 1. årstrinn i grunnskolen til Vg1 i videregående skole. Blant temaene som tas opp er lesing, skriving, argumentasjon og informasjonssøk. Har register.
Omtale fra forlaget
Denne boka skal være en inspirasjonskilde for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere i naturfag. Boka gir hjelp til å tolke kompetansemålene i Kunnskapsløftet og inneholder mange eksempler som er knyttet til naturfag fra 1. årstrinn i grunnskolen til videregående skole. Mange av ideene kan brukes direkte eller overføres til andre temaer og aktiviteter. Både eks. og forskningsresultater viser hvordan bruk av grunnleggende ferdigheter kan være nyttige grep for å sikre god læring i naturfag på en motiverende måte. Forfatterne arbeider ved Naturfagsenteret, Universitetet i Oslo. De kompletterer hverandre med erfaringer og kompetanse innen bl.a. forskning, utvikling, undervisning, kursvirksomhet og utallige møter med lærere og elever. Denne naturfagdidaktikkboka tar bl.a. utgangspunkt i erfaringer forfatterne har fått gjennom å holde kurs for naturfaglærere om grunnleggende ferdigheter i regi av Naturfagsenteret.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788215017112
EAN 9788215017112
Språk Bokmål
Sider 223
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket