Omtale fra forlaget
Den økte politiske interessen for barnehagen har ført til sterkere krav om kompetanse hos personalet. De trenger forskningsbasert kunnskap, og de må dokumentere sitt pedagogiske arbeid. I boken blir leseren introdusert for ulike vitenskapsteoretiske perspektiver og vitenskapsfilosofiske retninger. Forfatteren viser hvordan disse preger forskning i barnehagefeltet, og hvordan valg av forskningsmetode er nært sammenvevd med vitenskapsteoretisk ståsted. Boken viser hvordan forskning og vitenskapsfilosofiske retninger kan komme til å prege barnehagepraksis; både hvordan disse kan spores, og hvordan de kan komme til å sette spor. Boken retter seg primært seg mot studenter ved barnehagelærerutdanningen.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2025
Format Heftet
ISBN13 9788215021027
EAN 9788215021027
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket