Spør Kristin

Kabb 2004 Kassett

Kristin har begynt på ungdomsskolen, og er snart i begivenhetenes sentrum. Hun blir med i redaksjonen til skoleavisa og blir den anonyme skribenten bak spalten Svarpiken. Alt er morsomt i begynnelsen, og det går ikke lenge før ryktene går om at Svarpiken kan løse alle problemer. Kristin tror snart hun er Frøken Ekspert, og leser alle populærpsykologibøker og selvhjelpsbøker hun kommer over, og ser på talkshow på ettermiddagene. Men plutselig blir alt vanskelig idet Kristin går for langt. Etter at hennes ekspertråd nesten koster henne en nær venn, innser Kristin at det ikke alltid finnes enkle svar.

Kristin har endelig begynt på ungdomsskolen og det tar ikke lang tid før hun er begivenhetenes sentrum. Hun blir med i redaksjonen til skoleavisa og blir den anonyme skribenten bak spalten: «Svarpiken» Alt er morsomt i begynnelsen. Kristin svarer på spørsmål som «Hva skal jeg gjøre med en hund som spiser opp leksene mine?» Så får Kristin en mer alvorlig forespørsel og gir faktisk gode råd. Det går ikke lenge før ryktene går om at «Svarpiken» kan løse ALLE problemer. Kristin tror snart at hun er Frøken Ekspert, og leser alle populærer psykologibøker og selvhjelpsbøker hun kommer over og ser på talkshows på ettermiddagene. Men plutselig blir alt vanskelig idet Kristin går for langt. Etter at hennes «ekspertråd» nesten koster henne en nær venn, innser Kristin at det ikke alltid finnes enkle svar. Nancy Rue har jobbet som lærer, ungdomsleder og med teater. Hun har skrevet hundrevis av noveller og artikler til ungdomsblader om mer enn 50 bøker for ungdom. Nancy har en voksen datter og lever med ektemannen i Lebanon, Tennessee i USA.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2004