Omtale fra forlaget
På hvilken måte kan sosialpedagogiske perspektiver bidra til å forstå ulike fenomener, spør forfatterne av denne boken for studenter i barnevern og sosialt arbeid. I denne boken viser forfatterne hvordan sosialpedagogiske perspektiver kan få betydning for hvordan barn, unge og deres oppvekst forstås. Hva skiller sosialpedagogiske perspektiver fra psykologiske, sosiologiske og spesialpedagogiske? Og på hvilken måte kan sosialpedagogiske perspektiver bidra til å forstå ulike fenomener? Kapitlene i denne boken viser bredden i slike forståelser og hva sosialpedagogiske perspektiver tilfører forskningen. Her er forskningskapitler om familieformer, spiseproblemer, relasjoner, integrering, aktiviteter og inkludering, hva som hemmer og fremmer læring og fornying av kunnskapsgrunnlaget i sosialpedagogikken. Bokens forfattere er Arvid Lone, Terje Halvorsen, Amela Pacuka, Erik Paulsen, Erik Sørensen, Gro Jensen, Hege Simensen, Hilde Berit Moen, Hilde Larsen Damsgaard, Inger Kjersti Lindvig, Ingunn Studsrød, Kari Søndenå, Kjetil Steinsholt, Mira Aurora Marlow, Monica Bjerklund, Ramona Bernard og Randi Juul.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2019
Format Heftet
ISBN13 9788215033501
EAN 9788215033501
Språk Bokmål
Sider 200
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket