Omtale fra forlaget
Hva gjør vi med sosiale medier, og hva gjør de med oss? Blir du lykkelig eller ulykkelig? Hva gjør at noe «går viralt»? Hvorfor skryter folk av seg selv? Blir det mer demokrati?
Sosiale medier er i dag en naturlig del av både hverdagsliv, arbeidsliv og samfunnsliv. Derfor blir det stadig viktigere å forstå dem.
Er du lei av synsing om sosiale medier? Denne boka gir deg svar som er forankret i flere hundre forskningsartikler innen psykologi, sosiologi, markedsføring, medievitenskap, journalistikk, statsvitenskap og en rekke andre fagfelt. Den er derfor godt egnet både for studenter og fagfolk innen disse fagfeltene.
Ida Jackson har skrevet forordet til boken, som er en svært revidert og utvidet utgave av En kort bok om sosiale medier.
Ida Aalen er utdannet medieviter. Hun jobber med digital strategi og brukervennlighet i Netlife Research.
«Ida Aalens nye bok om sosiale medier er matnyttig forskningsformidling, velsignet fri for Some-evangelisme. [...] Sosiale medier er anbefalt lektyre for alle som ønsker å vite mer om hvordan vi bruker sosiale medier, og hva det gjør med oss.» - Jan Omdahl, Dagens Næringsliv
«Den gir forbilledlig enkelt en god oversikt over et felt hvor det skjer svært mye i medievitenskapen. [...] Sånn sett er boken en oase for dem som vil vite mer om sosiale medier.» - Jens Barland, Norsk Medietidsskrift
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2015
Format E-bok
ISBN13 9788245019414
EAN 9788245019414
Språk Bokmål
Sider 286
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
En god bok med betraktninger og analyse av sosiale medier.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket10 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket