Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren diskuterer hva vi skal forstå med konflikter, hvordan de oppstår og hvordan de kan forebygges. Eget kapittel beskriver ulike måter å håndtere sosiale konflikter. Med oppgaver og litteraturliste. Boka retter seg primært mot personer som har sitt virke innen personaladministrasjon og organisasjonsutvikling.
Omtale fra forlaget
I denne boken rettes søkelyset mot sosiale konflikter slik disse kan finne sted innenfor ulike organisasjoner, og forskjellige sammenhenger i arbeidslivet. Forfatteren diskuterer hva vi skal forstå med konflikter, og tar opp til grundig analyse ulike forhold som kan føre til konflikter på en arbeidsplass. Spørsmål om hvordan konflikter kan unngås og hvordan ulike konflikter kan forebygges blir også diskutert. Et eget kapittel beskriver ulike måter å håndtere sosiale konflikter. Et hovedpoeng i boken er at sosiale konflikter på arbeidsplassen kan føre til at arbeidet ikke alltid oppleves som givende eller tilfredsstillende, men at sosiale konflikter også kan være positive. Det blir vist at konflikter kan føre til kreativitet og vekst for en organisasjon og dermed forhindre stagnasjon. Dette forutsetter imidlertid kjennskap til forhold som utløser konflikter, hvordan utviklingen av en konflikt kan styres og hvordan konflikter kan håndteres til beste for de involverte.
Forlag Sigma forl.
Utgivelsesår 1990
Format Heftet
ISBN13 9788290373530
EAN 9788290373530
Språk Bokmål
Sider 144
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket