Sommerfuglmannen

av (oversetter).

Egmont Kids Media 2019 Heftet

Denne Fantomet-boka er en innholdsrik, variert og fargesprakende samling med Fantomet-historier, fra fjern og nær. Blant annet har vi på sensasjonelt vis fått publisere historien «Fantomets masker». Denne delvis norskproduserte historien med handling fra Bergen, som er en historie få har hatt muligheten til å lese, til nå! I tillegg kan du lese om hvordan det hele kom i stand, fortalt av manusforfatteren selv, Arild Wærness.

I historien «Fantomets masker» bringer en halvt norsk bekjent og hans interesse for afrikansk kultur Fantomet til Bergen. Her møter han ingen ringere enn Varg Veum! I den amerikanske avishistorien «Rotta må dø!» hjelper Fantomet en fange UT av Boomsby-fengselet, noe som må sies å høre til sjeldenhetene. Men han har sine grunner. Sommerfuglmannen i historien ved samme navn er en råbarket og farlig kriminell. Men én svakhet har han - en altoppslukende interesse for sommerfugler! «Skjebnegropen» er en beretning om Singh-piratenes grusomheter. Som de gamle romerne lar de seg underholde av dramatiske kamper mellom sine slaver og livsfarlige dyr.

Innhold:
Sommerfuglmannen «Fjärilsmannen», Reimerthi/Spadari (2017) | Rotta må dø! «The Rat Must Die», DePaul/Weigel, søndagssider (8/10-17-11/11-18) | Skjebnegropen «Ödesgropen», Karlstrom & Carling / Ruiz & Martinez (2019) | Fantomets masker «Masks of the Phantom», Wærness/Collins (2019)

Forlag Egmont Kids Media

Utgivelsesår 2019

Serie Nye Fantomet historier (1)