Sommerfugl i frost!

Kolofon 2016 Innbundet

Hvis min historie kan bidra til å finne håp og mening i en vanskelig tid eller i livet generelt så vil verdien for meg dobles for hver sjel dette treffer. Jeg har så mange opplevelser med at det finnes mer rundt oss og en dypere mening med alt. Det har ledet meg til en gruppe kalt Fakkelbærerne som også ga meg mer mening i hverdagen. De satte fortgang i å skrive ned min historie.
Mitt liv frem til nå kunne ha tre utfall - bli en bitter mann - ende som en urolig sjel etter å ha avsluttet livet, eller slik jeg kjenner meningen er - dele av budskapet og det jeg oppfatter som en lærdom i det som kan virke meningsløst.
Jeg har fått to barn som har lært meg enormt mye, og den første fødte - min enbårne sønn Thomas var den tapreste sjel jeg skulle få møte i dette liv i den stunden han var på besøk hos oss.
Fikk 8 måneder gammel kreftdiagnosen Neuroblastom i fjerde grad. Den alvorligste grad med spredning fra binyre til benmarg/skjellet og lever. Overlevde mot alle prognoser kreften etter harde behand.linger med cellegift /operasjoner og intensiv kamp mer eller mindre sammenhengende i et år på sykehus. Døde i tidlig voksen alder av en overdose «selvmedisinering» i 2005 - 22 år gammel etter en vanskelig ungdomstid.
Mye har skjedd siden da i forskning og utvikling innen både kreft i tidlig alder og senvirkninger, spesielt av den mentale helsen når de kommer i puberteten og ungdommen. Thomas var en av de som tråkket opp stien i tornekrattet og satte fotavtrykk etter seg i lærebøkene. Jeg er dypt ydmyk til hans sjeleprosjekt for andre som kommer etter for å se hele mennesket.
Historien forteller også om hvordan vårt andre barn Thea har kommet seg igjennom dette i tenårene.
Hver dag sammen med mine kjære kommer det påminnelser om hvor vanskelig det kunne vært for dem om jeg hadde valgt annerledes i det mørkeste, da vi alle betyr mye for hverandre. Kunne min historie også bidra til å hindre et selvmord så er dette med på å gi mening i det som kunne virke så ure

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2016